torsdag 16 december 2021

A dark Inheritance, Chris D'Lacey

Titel
: A Dark Inheritance
Serie: Unicorn files #1
Författare: Chris D'Lacey
Utgivningsår: 2014
Förlag: Scholastic Audio
Sidor/tid: 6 timmar 24 minuter
Genre: Urban Fantasy
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Raphael Corkhill

Handling:
When Michael Malone discovers his supernatural ability to alter reality, he is recruited by an organization dedicated to investigating strange and paranormal phenomena. He joins in hopes of finding his father, who mysteriously vanished three years earlier. Michael's first task is to solve the mystery of a dog he rescued from a precarious clifftop - a mystery that leads him to a strange and sickly classmate and a young girl who was killed in a devastating accident. Stakes are high as Michael learns to harness his newfound ability and uncover the deadly truth about his father's disappearance.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Detta är tredje boken i år, som jag läst, som handlar om alternativa verkligheter och jag kan konstatera att just den handlingen faller inte riktigt väl ut hos mig. De andra böckerna som jag läst är Matt Haighs Midnattsbiblioteket och Dark matter av Blake Crouch. Det är inte på något sätt så att jag avskytt böckerna, men alternativa verkligheter känns för flummigt för mig. Jag vet att jag kan ha läst andra flummiga böcker och tyckt om dem, men jag kan bara konstatera att just denna tvist inte är något jag uppskattar.

Denna boken kändes också väldigt naiv och för lite yngre och var inte alls vad jag förväntat mig. Men eftersom den var så kort bestämde jag mig först för att ta mig igenom den istället för att DNFa ytterligare en bok. För att klaga lite ytterligare så kom jag och uppläsaren inte alls överens. Han levde sig säkert in i karaktärerna med brytning och tonläge och allt, men för mig blev det inte rätt utan störde istället för att fördjupa upplevelsen.
Det slutade vid att jag avslutade boken innan den var slut ändå.

DNF vid ca 50%


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar