tisdag 31 januari 2017

Sammanfattning Januari




Lästa böcker i Januari: 13 st

Antal lästa sidor: 2309
Tid jag lyssnat: 64 timmar 13 min (!!!!)

Månadens utmanings böcker:
  • Boktolva: 5 st. 
  • Kaosutmaningen: 11 st. 
Påbörjade serier:
  • Fallen 
  • House of Night
  • Jana BerzeliusT
  • The Ascendance Trilogy
  • Six of Crows
  • The School for Good and Evil
  • Amulett
Avslutade serier:
  • Grishatriologin
  • The Ascendance Trilogy

Månadens bästa bok:
Är en hel triologi som jag bara slukade. The Ascendance Trilogy hade allt. Galna karaktärer, humor, spänning, pirater, vänskap och mycket mer. Det blev kärlek vid första ögonkastet.


Månadens överraskning:
The School for Good and Evil var underhållande på flera olika plan och jag planerar att fortsätta serien inom snar framtid.


Mina tankar:
Januari brukar vara en bra läsmånad för mig, men 13 böcker är VÄLDIGT ovanligt. Nu lyssnar jag ju på en del böcker samtidigt som jag går eller viker tvätt eller liknande. Men ändå... och jag som just sänkt mitt goodreadsmål från 70 till 50 böcker. 

Böckerna jag läst har varit allt från mediokra till väldigt bra. Många härliga äventyr har genomlevts och flera underbara karaktärer har jag lärt känna.

Jag kommer nog inte att fortsätta med Fallen-, Amulett-eller House of Night-serien då jag inte fastnade för dem tillräckligt. 

Nu ser jag fram emot februari och bokrean! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar