torsdag 25 februari 2016

The Siren, Kiera Cass

Lyssnat på Storytel


Titel: The Siren
Originaltitel: The Siren
Författare: Kiera Cass
Utgivningsår: 2009
Förlag: Harper Teen
Sidor/ Tid: 336 s./ 7 h
Genre: Ya
Språk: Engelska

Handling i korthet:
Vad händer när en Siren blir förälskad i en människa?

Mina tankar:
Det här med sjöjungfrur och Sirener är nog inte riktigt min grej. Jag fastnar inte för någon av karaktärerna, känner inte riktigt att det är trovärdigt... och ja, jag är fullt medveten om att Sirener inte finns på riktigt,men... duktiga författare kan ju göra så att det känns verkligt. Det lyckas alltså inte Kiera Cass med här.

Hela havet är någon typ av levande väsen som talar med sina Sirenerna, och talar om för dem när det är dags att sänka skepp för att ge henne energi, varför förklaras inte mer ingående. Historien är överhuvudtaget ganska tunn och går inte in på djupet (haha) alls. Kärleken spirar efter första mötet och känns ganska ytlig (haha igen...)

Njaa... Den här var inget för mig.

Rekommenderas till:
Gillar man mytologiska varelser till havs och "jag dör hellre än lever utan dig" historier så håll till godo.

Betyg: 2,5/5

Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com
Läs om boken på goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar