onsdag 2 januari 2019

Utmaning Omläsning

Jag älskar att läsa om böcker. Det är underbart att ibland få komma tillbaka till något man vet att man älskar. Dessutom lider jag av dåligt minne och kan många gånger bara komma ihåg att jag gillade en bok och kanske de största händelserna, så när jag läser om en bok, blir många saker nya för mig ändå.
Men 2019 vill jag ge mig själv tid att prioritera att återvända till älskade platser och karaktärer

Jag tänker här lista böcker jag vill läsa om i år. Av dem skall jag under året för hoppningsvis kryssat av 10 stycken. Listan kan eventuellt fyllas på om jag inser att jag missat en viktigt älskad bok.

  • Sagan om de två tornen, J.R.R Tolkien
  • De utvalda Tankeläsaren, Kristin Cashore
  • De utvalda monstrets dotter, Kristin Cashore
  • Dance of Thieves, Mary E Pearson
  • Cinder, Marissa Meyer
  • Truly Devious, Maureen Johnson
  • Harry Potter and the Goblet of Fire, J.K. Rowling
  • Harry Potter and the order of the phoenix, J. K Rowling
  • Harry Potter and the half blood Prince. J.K Rowling
  • Harry Potter and the deathly hallows J.K Rowling
  • Belle, Leslie Pearse
  • The Queen of the Tearling, Erika Johansen
  • The invasion of the Tearling, Erika Johansen
  • Delirium, Lauren Oliver
  • Red sister, Mark Lawrence
  • Snow like Ashes, Sara Raasch
  • Ice like Fire, Sara Raasch
  • Divergent, Veronica Roth
  • Hungerspelen, Suzanne Collins
  • Utpost, Ann Aguirre
  • Helena, Josephine Angelino
  • Lux - beginnings, Jennifer L Armentrout
  • Alla vi barn i Bullerbyn, Astrid Lindgren
  • Stolthet och fördom, Jane Austen
  • Min morboro Trollkarlen, C.S Lewis
  • Häxan och Lejonet, C.S Lewis
  • Hjärtats val, Catherine Cookson

4 kommentarer:

  1. Det ser ut som en bra lista! Några har jag läst och andra blev jag nyfiken på. Truly Devious var jag tvungen att kolla upp på en gång för att jag gillar titeln!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Den titeln är rätt lockande😊

      Radera
  2. Jag borde om läsa böcker lite mer! Harry Potter till exempel, eller Sagan om Isfolket.

    SvaraRadera
  3. Jag läste om Harry Potter förra året. Däremot undrar jag om jag skulle klara av Divergent i omläsning. Kanske Tolkien vore något.

    SvaraRadera