onsdag 2 januari 2019

Utmaning hyllvärmare

Jag tänker här lista alla böcker som står olästa i min hylla, de tenderar att föröka sig utom kontroll och det har jag lite svårt för. Av dem skall jag under året för hoppningsvis ha kryssat av 10 stycken eller fler och för hoppningsvis inte ökat med fler än vad jag läser. Året startar med 36 olästa böcker i min bokhylla.
De med en stjärna i slutet är jag tveksam till om jag kommer att läsa. Är de inte lästa vid årets slut kanske de behöver hitta ett nytt hem.

  • Den unga eliten, Marie Lu*
  • Vassa föremål, Gillian Flynn*
  • Tigerporten, Christina Courtenay*
  • Curtsies & Conspiracies, Gail Carrier*
  • Röd måne, Elisabet Nemert* De här fem böckerna har flyttat till ett skolbibliotek

  • Glassvärdet, Victoria Aveyard*
  • Min fantastiska väninna, Elena Ferrante
  • Snö och Aska, Diana Gabaldon
  • Som ett eko, Diana Gabaldon
  • Skugga av Svek 1, Diana Gabaldon
  • Skugga av Svek 2, Diana Gabaldon
  • Gemina, Amie Kaufman, Jay Kristoff
  • Obsidio, Amie Kaufman, Jay Krisoff
  • Vindens namn 2, Patrick Rothfuss
  • En vis mans fruktan 1, Patrick Rothfuss
  • En vis mans fruktan 2, Patrick Rothfuss
  • Tower of Dawn, Sarah J. Maas
  • Kingdom of Ash, Sarah J Maas
  • Frost Blood, Elly Blake
  • Vow of Thieves, Mary E Pearson
  • The Traitor's Ruin,Erin Beaty
  • The Complete Tales and Poems of Edgar Allan Poe
  • The Arabian Nights
  • Tusen och en natt
  • Fairytales, H.C Andersen
  • Sherlock Holmes Collection
  • Tom Sawyer, Mark Twain seriealbum
  • Den unge Werthers lidanden, J.W. Goethe
  • Räddaren i nöden, J.D Salinger
  • Manfield Park, Jane Austen
  • Övertalning, Jane Austen
  • Villette, Charlotte Bronte
  • Fem små grisar, Agatha Christie
  • Poirots jul, Agatha Christie
  • Döden på Nilen, Agatha Christie
  • Par i Brott, Agatha Christie
  • Och så var de bara en, Agatha Christie
  • Huset på udden, Agatha Christie
  • Monogram morden, Sophie Hannah
  • Laglöst rike, Leigh Bardugo
  • The Traitor's kingdom, Erin Beaty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar