tisdag 1 januari 2019

Det osynliga barnet, Tove Jansson

Titel: Det osynliga barnet
Originaltitel: Det osynliga barnet
Serie: Mumintrollen #7
Författare: Tove Jansson
Utgivningsår: 1962
Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor/tid: 158 sidor
Genre: barnbok
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Tove Jansson

Handling:
Det osynliga barnet (1962) är den sjunde av Tove Janssons Muminböcker och samlar nio berättelser från den fantastiska dalen.

Mina tankar:
Den här boken är inte en sammanhängande historia utan flera olika små noveller. Boken och ljudboken har inte dessa i samma ordning och den första var inte ens med i ljudboken. 

En del berättelser är bättre än andra, men ingen sticker ut. Det är inte riktigt samma klockrena språk och känsla i den här som jag har upplevt i de andra, tyvärr. Eller så var jag inte på humör. Lite besviken är jag...

Omläsning 220624: Jag lyssnade igenom boken igen och älskade den mer än första gången. Någon novell kanske inte var lite seg i mitt tycke, men det är ändå helt underbart.

Det osynliga barnet var snabbläst men hade inte samma känsla som föregående böcker.

Betyg: 3/5




Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar