onsdag 31 januari 2018

Sammanfattning av Januari



Lästa böcker i Januari: 10 st
Genomsnittligt betyg: 3,4

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva:  3/12
  • Kaosutmaningen: 7/35 (20)
  • Lyssningsutmaning: 1/12
  • 6 klassiker på 6 månader: 1/6
  • Hyllvärmare: 0/6
  • Goodreadsutmaning: 10/52
Ljudböcker: 4 st
Nya författare (för mig): 7 st
Påbörjade serier: 4 st
Avslutade serier: 1 st
Månadens bästa bok: Wonder Woman -Warbringer, Leigh Bardugo
Månadens överaskning: Skriet från Vildmarken
Månadens karaktär: Diana från Wonder Woman
Månadens romans: Alia och Theo från Wonder Woman

Mina tankar:
Just nu tycker jag det är svårt att hitta riktigt bra böcker. Många böcker känns bara alldagliga och de jag tycker är bra tar mig inte med storm. Jag vill bli nockad, falla pladask, bli förälskad i en bok. Det var ett tag sen och jag saknar känslan. Kanske beror det mer på mig än på böckerna. Eller kanske det blir så när man försöker bredda läsandet liiite och inte bara läsa det man vet man gillar.

Januari är även i år en bra läsmånad om man räknar till antal böcker och tre böcker som nästan nådde ända fram har jag ändå läst. The Thief var spännande och lite humoristisk fantasy. Skriet från vildmarken var förvånansvärt gripande trots att en hund var huvudkaraktären och sist men inte minst har vi Wonder Woman-Warbringer, som gör att jag hoppas på en bra serie om DC Icons. Första boken var riktigt underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar