söndag 3 januari 2016

Wrap up December




Lästa böcker i December:

Månadens bästa bok:
Månadens bästa bok var Röta av Siri Pettersen. Jag gillar verkligen Hirka och världarna hon vistas i. Jag längtar tills tredje boken kommer ut på Svenska. Under den här under rubriken hamnar också An Ember in The Ashes, eller Askfödd som den heter på svenska, den var riktigt bra, grym... men bra!

Månadens överraskning:
Var Shades of Doon, en bok jag sett fram emot, då de två första böckerna var ganska gulliga sagor. Men den här boken blev jag bara irriterad på. Upprepningar och tjejer som löser allt bara de har sina fantastiska män med sig.

Månadens besvikelse: 
Shades of Doon... Suck...

Mina tankar:
Det går segt med läsningen. Lyssnar mer på Storytel än att läsa, trodde att december skulle bli en bra läsmånad, men inte. Vilken tur att de flesta böcker jag läste var bra. De tre böckerna av Stieg Larsson var ju omläsning, inför David Lagercrantz fjärde bok i Milleniumserien. De böckerna var lika bra denna gång, som när de kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar