söndag 11 december 2022

Wrong place Wrong time, Gillian McAllister

Titel
: Wrong place Wrong time
Serie: -
Författare: Gillian McAllister
Utgivningsår: 2022
Förlag: HarperAudio
Sidor/tid: 10 timmar 7 minuter
Genre: Psykologisk Thriller
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Lesley Sharp

Handling:
Det är varje förälders mardröm. Din älskade son står anklagad för mord. Du vet inte varför. Du vet bara att din tonårsson sitter häktad och att hans framtid är förstörd. Den natten somnar du i förtvivlan. Allt är förlorat. Tills du vaknar.

… och det är igår.

Varje morgon vaknar du en dag tidigare. Ännu en dag före mordet. Ännu en chans att stoppa det.

”Fel tid, fel plats” är en andlöst spännande och överraskande psykologisk thriller om kärlek, lögner och en mors desperata försök att rädda sin son.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Det här är en bok som jag läst på Engelska men som skall komma ut på Svenska våren 2023, vilket jag tycker är kul för den var riktigt bra. Det är en form av thriller där författaren har gjort det hela mer spännande genom att vi först får se brottet, för att sedan genom huvudkarakären återuppleva dagar som lett fram till denna händelse.

Att få se hennes verklighet när hon måste leva igenom dessa dagar och se nya detaljer, få ny information till vad det är som har hänt, är ett spännande sätt att nysta upp det hela. Jag tycker boken påminner lite om De sju morden på Evelyn Hardcastle av Stuart Turton, trots att de är ganska olika. En riktigt spännande och bra bok som jag starkt kan rekommendera!


2 kommentarer: