tisdag 13 december 2022

Utlämnad, Ragnar Jónasson

Titel
: Utlämnad
Serie: -
Författare: Ragnar Jónasson
Utgivningsår: 2021
Förlag: Romanus & Selling
Sidor/tid: 5 timmar 51 minuter
Genre: Thriller
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Marie Richardsson

Handling:
En fasansfull snöstorm på Island. Fyra vänner söker skydd i en liten övergiven jaktstuga. De vet att de kommer att frysa ihjäl om de inte lyckas bryta sig in och vänta ut stormen. Ingen av dem kan ana vad som väntar innanför dörren. Medan mörkret faller och skräcken ökar gör sig en gammal tragedi påmind. Kan de mörka minnena från det förflutna ha något att göra med det mysterium de har hamnat i? Och – kommer de att överleva natten?

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Den här boken var väldigt kort och gick snabbt att lyssna igenom. Jag ville ha en vintrig bok och det fick jag. Dock lades inte så mycket fokus på just på känslan av snö och vinter och kallt. Det berättades om det, men jag kunde inte känna det. 

Den var kort, spännande och lättlyssnad, men jag kände inget engagemang och brydde mig inte särskilt mycket om karaktärerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar