torsdag 22 september 2022

Tiden tillsammans, Nora Roberts

Titel
: Tiden tillsammans
Serie: -
Författare: Nora Roberts
Utgivningsår: 2011 (?)
Förlag: HarperCollinsNordic
Sidor/tid: 7 timmar 44 minuter
Genre: Romance, feelgood
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Malin Isberg

Handling:
Åk runt i USA i tre månader och plåta bilder till en utställning.

För de båda framgångsrika fotograferna är det ett erbjudande som inte går att tacka nej till. Problemet är att de är två om uppdraget och dessutom varandras motsatser. Shade är tystlåten och gåtfull, och brinner för att dokumentera olika slags samhällsproblem. Blenda, däremot, är pratglad och spontan, och fångar allra helst kändisar med sin kamera.

Att tillbringa timmar tillsammans i den trånga husbilen blir en utmaning för dem båda och en resa som kommer att förändra deras liv ...

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Den här boken är en bland de böcker som jag haft längst i bokhyllan på Storytel (och jag har haft Storytel i många år). Egentligen är det väl ingen bok för mig, men jag kan gissa hur den hamnade i bokhyllan. Jag älskar nämligen foto och att läsa en bok om två fotografer som letar motiv på en roadtrip i USA, det är ju en dröm. Att det dessutom är fotografer UTAN digitalkamera, med riktiga filmrullar och mörkrum, det blir ju nästan för bra för att vara sant.

De ögonblick när fotograferna ser sitt motiv och försöker fånga det på bästa sätt gillar jag skarpt. Det är också intressant att det är två fotografer, som har olika utgångspunkt för sitt fotograferande och dessutom inte fungerar så bra ihop, som skall spendera sommaren i en husbil genom USAs delstater är också lite kul. Tyvärr blir det snabbt något annat mellan dem som kanske inte var lika intressant enligt mig, men boken var ändå lättlyssnad och enkel att komma igenom. Den kommer inte lämna något större avtryck, men fyllde absolut sin funktion just nu när det går lite trögt med läsning och lyssning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar