söndag 25 september 2022

The problem with forever, Jennifer L. Armentrout

Titel
: The problem with forever
Serie: -
Författare: Jennifer L. Armentrout
Utgivningsår: 2016
Förlag: Harlequin Audio
Sidor/tid: 14 timmar
Genre: Unga vuxna, Romantik
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Amy Landon

Handling:
Growing up, Mallory Dodge learned that the best way to survive was to say nothing. And even though it's been four years since her nightmare ended, she's beginning to worry that the fear that holds her back will last a lifetime. Now, after years of homeschooling, Mallory must face a new milestone--spending her senior year at a public high school. But she never imagined she'd run into Rider Stark, the friend and protector she hasn't seen since childhood, on her very first day.

It doesn't take long for Mallory to realize that the connection she shared with Rider never really faded. Yet soon it becomes apparent that she's not the only one grappling with lingering scars from the past. And as she watches Rider's life spiral out of control, Mallory must make a choice between staying silent and speaking out--for the people she loves, the life she wants and the truths that need to be heard.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Jag tror att den här boken har legat i min bokhylla på Storytel sedan den kom ut där, så den har hängt med och hoppats över ett bra tag. Men nu var det alltså dags att ta tag i de äldsta böckerna i sagda bokhylla.

Den här boken var som läsk. Det är så sött så det blir för mycket, du vet att det inte är bra men du kan inte sluta dricka när du väl börjat. Här finns alla ingredienser för att det skall kännas mycket. Du har två barn med ett fruktansvärt tragiskt förflutet och har en hel del bagage att kämpa med, du har en återförening och du har dödsfall att hantera.

Jag tyckte om att vara med på den resan, men ibland kände jag mig lite manipulerad. Jag grät en skvätt eller två under läsningen och var engagerad och nyfiken, men jag hade nog inte känt att jag saknat något om jag inte läst klart boken. Jag är i en läs-svacka nu och det här var en ganska perfekt att lyssna till då, det krävdes ingen ansträngning. 

Det var en helt okej läsning och karaktärerna fick det att kännas i hjärtat en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar