söndag 21 november 2021

Nyfiken på: Billy Summers av Stephen King

En bok som nyligen dykt upp på min radar är Stephen Kings bok som kommer ut på Svenska nu i november tror jag, Billy Summers. Jag har inte läst så mycket av Stephen King och första boken jag läste var Needfull Things. Efter den var jag väldigt tveksam till att läsa mer av honom, men efter att i en utmaning fått läsa Institutet, som jag älskade, insåg jag att en del han skrivit kanske är bra ändå. Just nu läser jag en novellsamling av honom och nu är jag nyfiken på mer. Låter inte detta riktigt intressant:

Billy Summers är en yrkesmördare med hjärta – och den bästa i branschen. Nu vill han lämna sitt tidigare liv, det är bara ett sista jobb kvar. Billy är en av världens bästa krypskyttar, han är Irakveteran och en riktig Houdini som försvinner spårlöst när jobbet är gjort. Så vad skulle kunna gå fel? Tja, allt. En historia om kärlek och hämnd, och en tvivelaktig hjältes försök till försoning.



2 kommentarer:

  1. Den kommer jag skaffa! Jag funderar på om vovven ska få köpa den i julklapp åt mig ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det verkar som en bra ide av vovven ;)

      Radera