onsdag 21 oktober 2020

Nyfiken på...

Netflix verkar vara en bra plattform när det gäller att hitta böcker som jag kan bli nyfiken på. Det var ju inte längesedan jag såg filmen om Enola Holmes och blev nyfiken på böckerna om henne. Idag var jag inne på Netflix igen och då jag inte tyckte det fanns något att titta på efentligen, råkade jag klicka igång första avsnittet av When Calls the Heart . Det blev ju lyckat för det här verkade ju lite trevligt. 

Jag såg att den här serien är baserad på en bok och efter lite lättare efterforskningar visade det ju sig att det finns en hel bokserie. Janette Oke har skrivit denna Canadian West-serie där första boken mycket riktigt heter; When Calls the Heart


Efter att bara ha sett ett avsnitt  känner jag att serien har en liten Doktor Quinn-vibe, trevligt, snällt och ganska harmlöst. Kommer ni ihåg Doktor Quinn som sändes på 1990-talet? Jane Seymour spelar huvudrollen i en westerndrama om en kvinnlig doktor som får kämpa mot fördomar på 1860-talet? Hon får ta hand om tre barn och lär känna Sully, den vildmarksorienterade mannen med det långa håret. Jag älskade den serien. Denna verkar ha lite samma känsla. Hoppas böckerna också har det.

Nothing in her cultured East Coast upbringing prepared Elizabeth for a teaching position on the Canadian frontier. Yet, despite the constant hardships, she loves the children in her care. Determined to do the best job she can and fighting to survive the harsh land, Elizabeth is surprised to find her heart softening towards a certain member of the Royal Canadian Mounted Police.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera