lördag 8 februari 2020

Sammanfattning Januari



Lästa böcker i Januari: 5 st.

Genomsnittligt betyg: 3,2 + 3 st DNF


    Månadens utmaningsböcker:
    • Kaosutmaningen: 4/20 (av totalt 40) 
    • Goodreadsutmaning: 5/52 
    • Goodreads Choice Awards 2019:
    • Fiction
      Best Mystery & Thriller
      Best Historical Fiction ☑️ Nickelpojkarna, Colson Whitehead
      Best Fantasy
      Best Romance ☑️ The Unhoneymooners, Christina Lauren
      Science Fiction
      Best Horror
      Debut Nobel
      Young Adult Fiction
      Best Young Adult Fantasy

    Ljudböcker:  5 st
    Nya författare (för mig):  3 st
    Påbörjade serier: 2 st
    Avslutade serier: 0 st
    Månadens bästa Roman: Kvinnan i rummet, Jussi Adler-Olsen 
    Månadens överraskning: Att jag inte kom igenom de tre fantasyböckerna som jag trodde jag skulle älska...
    Månadens äventyr: Den femte årstiden, N.K Jemisin

    Mina tankar om...
    Här tror man att man lagt ut sammanfattningen i tid för bytet mellan jan/Feb, men så visar det sig att man glömt trycka på publiceraknappen... 😌

    Oftast är Januari en av mina bästa läsmånader, det är mörkt ute, man är rätt trött och det är så skönt att bara slappna av och läsa. Så blev det inte alls i år. Dels så LÄSTE jag inte en endaste bok, utan bara lyssnade. De böcker jag trodde jag skulle älska fick jag bara konstatera att jag blev uttråkad av. Det romantiska fluffet (the Unhoneymooners) som jag trodde skulle vara lagom underhållning blev jag mest irriterad på.  Tur jag prövade Adler-Olsens böcker, de fastnade jag för, till min förvåning.

    Kan man ha en bok - identitetskris. I så fall har jag nog det nu. Det som brukar funka, funkar inte och det som inte brukar funka, funkar. Det blir väl att försiktigt pröva sig fram till vad jag vill ha. Inte stressa över krisen utan mer känna en förväntan och spänning över något nytt och spännande. Kanske jag hamnar i gamla hjulspår igen, kanske inte,. Tiden får utvisa. 

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar