torsdag 9 augusti 2018

The Traitor's Game, Jennifer A Nielsen

Titel: The Traitor's Game
Originaltitel: The Traitor's Game
Serie: The Traitor's Game #1
Författare: Jennifer A. Nielsen
Utgivningsår: 2018
Förlag: Scholastic Audio
Sidor/tid: 11 timmar
Genre: ungdom, fantasy
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Michael Curran-Dorsano, Jesse Vilinsky

Handling:
Kestra Dallisor has spent three years in exile in the Lava Fields, but that won't stop her from being drawn back into her father's palace politics. He's second-in-command to the cruel king, Lord Endrick, which makes Kestra a valuable bargaining chip. A group of rebels knows this -- and they snatch Kestra from her carriage as she reluctantly travels home.

The kidnappers want her to retrieve the lost Olden Blade, the only object that can destroy the king, but Kestra is not the obedient captive they expected. One of the rebels, Simon, has his hands full as Kestra tries to foil their plot, by any means necessary. As motives shift and secrets emerge, both have to decide what -- and who -- it is they're fighting for.

Mina tankar:
Precis som i en av hennes andra serier jag läst (The Ascendance trilogy) faller jag snabbt in i berättelsen. Jag får snabbt en bild av vad som händer och vilka karaktärerna är. Hon har ett sätt att berätta som gör att det är enkelt att läsa och jag engageras snabbt. 

Handlingen är spännande. Det finns ondska, rebeller, myter och tvister som blandas med stark tjej, tvångsgifte och snabb kärlek av Romeo och Julia-typ. Men det kan nog vara kärlekshistorien som stör hela äventyret. Lite attraktion hade gått an, men när det blommar ut till himlastormande känslor på några dagar, blir jag lite trött och himlar med ögonen. Jag försöker dock ignorera eländet då äventyret är riktigt spännande.

Kapitlen delas upp mellan Simon och Kestra, vilka under inläsningen också har var sin inläsare. Inläsningen är behaglig och ger ytterligare en dimension till boken, precis som det skall vara.

The Traitor's Game är ett spännande äventyr som är väl läsvärt, men blunda lite för romantiken medans du läser.

Betyg: 4/5



Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar