onsdag 31 maj 2017

Sammanfattning Maj




Lästa böcker i Maj:  7 st
Antal lästa sidor:  2179 s.
Tid jag lyssnat:  21 timmar  55 minuter

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva:  2 st
  • Charlotte Bronte
  • Brandon Sanderson
Totalt avklarade i år:  9 st
  • Kaosutmaningen: 2 st
  • 29. En bok du länge velat läsa. Mistborn. Sista Riket, Brandon Sanderson
  • 24. En faktabok. Utveckla barns inflytande - Verktyg för förskolan, Jenny Biteus Teres Engholm
Totalt avklarade i år:  23 st. Avklarad i April √ (fortsätter dock att pricka av om möjlighet finns!)

Påbörjade serier:
  • Mistborn
  • Berörarna
Avslutade serier:
  • Berörarna
Månadens bästa bok:
Mistborn!!! Den lever upp till sin hype och är en välskriven fantasy med spännande karaktärer. Den är lite av det tyngre slaget så det är k get man kan småläsa lite då och då utan man får helt enkelt dyka ner och marinera sig i alla detaljer i långa sittningar. Underbart!

Månadens överraskning:
Den vita katten var något jag tog som mellanbok när Mistborn blev för tungt. Snabb, spännande och underhållande.

Mina tankar:
Jag har lite svårt att greppa att Maj redan är över. Hela våren är slut och nu skall vi in i sommaren med skolavslutningar, bröllopsdagar och semestrar. Kan någon dra hårt i bromsen!!! Jag vill njuta mera. Det känns inte som jag har tid att läsa just nu. Måste ju passa på att lukta på blommorna, känna ljumma kväll ondare i håret, fascineras av de ljusa nätterna, lyssna på alla fåglar. Märkte ni hur lite ljudböcker det blev denna månad? Bara en! För man kan inte lyssna på bok samtidigt som man njuter av fågelsången. Får se hur det blir med läsningen i sommar.
Kanske skall kommentera den pedagogiska litteraturen på listan. Jag är lärare i förskolan och där skulle vi läsa just den här boken till en studiedag i juni. Ingen bok jag kommer recensera och ärligt talat gav den inte mycket nytt. Men den är läst och skall diskuteras så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar