lördag 27 maj 2017

Just-nu-enkät

Enligt O har gjort en "Just-nu-enkät". Visserligen inför helgen, men jag tänker att det funkar ju även helgen eller när som helst. Eftersom jag har lite läspaus idag, kan jag lika gärna svara på frågor om böcker istället.

Vid sängen: Här ligger "Mistborn - Uppstigningen brunn, bok 2" En jättebra bok som jag helt plötsligt tappade läsflytet i och har svårt att ta tag i igen. Så konstigt! Har kommit ca 1/4 in i boken. Den är hur bra som helst och jag vill veta vad som händer, men den är så svår att sträcka fram handen och lyfta upp...

På soffbordet: För närvarande ligger det en hög med självhjälpböcker för olika tips för husskötsel. Vi skall bygga altan och naturligtvis hade jag en del böcker om ämnet i ett förråd. Inte för att gubben ville titta i dem... Men jag var tvungen att ta fram och bläddra lite iallafall.

I handväskan: Finns alltid telefonen och ett par hörlurar, så att jag kan lyssna på Storytel om jag har möjlighet.

I öronen: Och på Storytel lyssnar jag för närvarande på en bok om drakar som är shapeshifters. Fjärde boken i Julie Kagawass Talon-serie, och boken heter Legion.

På läsplattan: Jag är ganska strukturerad i mitt läsande och har oftast bara två böcker på gång. En fysisk bok och en på Storytel, detta för att jag vill slukas av böckerna och sugas in i deras världar, då kan jag inte har igång för många på en gång, det blir för splittrat. Men jag har just avslutat "Det Svarta hjärtat" av Holly Black som E-bok.


Borde jag påbörja: Här är mina TBR- hyllor. Jag försöker att inte köpa nya böcker förrän jag läst dem jag har. Ibland går det inte så bra, just nu har jag ovanligt många som ligger och väntar. Alla dessa skall läsas, förutom Emma och Dödssynden, som redan är avklarade.



Borde jag läsa ut: Ibland händer det att jag har lite pedagogisk litteratur vid sidan om och just nu läser jag "Nedstressad Förskola - medveten närvaro" av Lena Nyblom, en så självklar och viktig bok, men så svår att efterleva i alltför stressig förskolemiljö. Den borde jag läsa ut!

Bokklubbsbok: Inga bokklubbar för mig. Har alldeles för mycket att läsa ändå.

Längtar jag efter att få läsa: Patrick Rothfuss "Vindens namn" , fantasy som tydligen skall vara riktigt bra.

3 andra böcker i min TBR-hög: Jag gillar inte bara att läsa nya böcker utan älskar att gå tillbaka till gamla godingar för inläsning. Just nu väntar Morgan Rhodes Falling Kingdomserie på omläsning innan jag kan ge mig på senaste boken som jag inte läst. Mer än tre alltså...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar