tisdag 12 december 2017

Veckans topplista - Bokomslag på temat rött


Johannas Deckarhörna har varje veckan en topplista där man skall lista fem böcker under ett specifikt tema.

Tema vecka 50: Bokomslag på temat rött


Denna veckan blir det röda böcker för hela slanten. Jag har läst alla utom sista. Men den kommer jag ge mig på snart också, kanske dock inte hela på en gång.


Drakarna är en ungdomsbok av Julie Kagawa och är första boken i en serie om drakar, människor och hemliga ordrar. 

Heter Rubinröd på svenska och är skriven av Kerstin Gier. Här är också en ungdomsbok med hemliga ordrar, men de hanterar tidsresor. Väldigt underhållande.

Allegiant av Veronica Roth är en dålig avslutning på något som började väldigt bra. Tredje boken i dystopitriologin om Triss och Four.

Främlingen av Diana Gabaldon är en hissnande början på serien om Claire och Jamie. Tidsresor, krig, kärlek och inte en lugn stund.

Den här boken har jag precis köpt. Visst har den lite rött på sig! Edgar Allan Poes verk i Barnes & Nobles skinnbandsutgåva. Så fin! 



30 kommentarer:

  1. Jättefina! Mitt äldsta barn har just köpt den där Edgar Allan Poe-boken (tyckte jag såg att han köpt en med Sherlock Holmes också - kanske från samma "serie"?) och den är verkligen väldigt fin och tilltalande.

    SvaraRadera
  2. Främlingen har jag läst, men mitt omslag är blått, Allegiant har jag ju också läst. Den glömde jag tydligen bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns ju några röda omslag att välja på helt klart.

      Radera
  3. Jag älskar hela Rubinröd-serien, så bra! :)

    SvaraRadera
  4. Drakarna har jag i bokhyllan dock oläst än så länge.

    SvaraRadera
  5. Njuter av dina fina omslag. Ruby red blir här min favorit.

    SvaraRadera
  6. Barnes & Nobles skinnbandsutgåvor är så vackra!

    SvaraRadera
  7. Läderinbunden Poe finns i min bokhylla också.

    SvaraRadera
  8. Poe ser imponerande ut! skulle en gärna äga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den har ropat efter mig ett tag den där boken. En bok jag var tvungen att äga helt enkelt!

      Radera
  9. Jättefina röda böcker. Den enda jag läst av dessa är Allegiant. har även påbörjat Främlingen, men den läste jag aldrig färdigt.

    SvaraRadera
  10. Älskade Drakarna. läste den på engelska :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde jag med, men började köpa dem när de dök upp på svenska.

      Radera
  11. Har läst och älskat Rubinröd, Främlingen och Allegiant.

    SvaraRadera
  12. Åh, så fina! Ruby Red var ju verkligen vackert.

    SvaraRadera