torsdag 28 december 2017

Kort sammanställning av 2017


Det är några få dagar kvar på detta året och jag inser att jag inte kommer hinna läsa ut någon mer bok under 2017, så nu blir det lite summering innan det är dags att blicka framåt mot nya mål.

Böcker lästa: 83
På svenska: 35
På engelska: 48
Manliga författare: 16 varav 1 ihop med kvinnlig
Kvinnliga författare: 68 varav 1 ihop med manlig
Ljudbok: 48

Betyg satta
1:  2 st
1,5:  1st
2:  2st
2,5: 5st
3: 17st
3,5:   9st
4:  18st
4,5:  18st
5: 11st

Kaosutmaningen: 28/35
Goodreads läsutmaning: 83/52
Boktolva: 10/12

Författare jag läst mest av under året: J.K. Rowling 7 st

Årets bästa: Mistborn Brandon Sanderson

Årets mest oväntade: The Ascendance Triology av Jennifer A. Nielsen

Årets huvudperson: Anne på Grönkulla

Årets magplask: After av Anna Todd

Tankar inför 2018: Nästa år hoppas jag på många böcker som lämnar mig helt tagen och andlös. Detta året har inte inte riktigt levererat så många på det området, å andra sidan kan det bero på att jag försöker bredda mitt läsande liiiite och inte bara satsar på de böcker som jag vet kan ge mig just den läsupplevelsen, typ riktigt bra fantasy. Men breddandet vill jag försätta med under 2018 och just därför hänger jag på Vargnatts bokhylla och kör 6 klassiker på 6 månader. Sen får vi se om jag breddar mer än så, skall gå upp i tid på jobbet vilket kommer ta tid och kraft från läsningen, så nästa års goodreadsmål kommer också bli en bok per vecka, alltså 52 böcker, så får vi se hur det går med det. Boktovan får jag verkligen fundera över till 2018, jag har kört den i två år och inte lyckats läsa alla de författare jag ställt upp. Jag gillar inte att misslyckas och räknar med att nästa års tolva kommer att vara mer genomtänkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar