fredag 1 december 2017

Lucky in Love, Kasie West

Titel: Lucky in Love
Originaltitel: Lucky in Love
Serie: -
Författare: Kasie West
Utgivningsår: 2017
Förlag: Dreamscape Media
Sidor/tid: 7 timmar 24 minuter
Genre: YA, Contemporary 
Språk: Engelska

Lyssnat på Storytel
Inläsare: Laurence Bouvard

Handling:
Maddie's not impulsive. She's all about hard work and planning ahead. But one night, on a whim, she buys a lottery ticket. And then, to her astonishment --

She wins

In a flash, Maddie's life is unrecognizable. No more stressing about college scholarships. Suddenly, she's talking about renting a yacht. And being in the spotlight at school is fun... until rumors start flying, and random people ask her for loans. Now, Maddie isn't sure who she can trust.

Except for Seth Nguyen, her funny, charming coworker at the local zoo. Seth doesn't seem aware of Maddie's big news. And, for some reason, she doesn't want to tell him. But what will happen if he learns her secret?


Mina tankar:
Okej, så det här är min tredje bok av Kasie West. Jag har läst PS. I like you och By you side och dessa båda gillade jag väldigt mycket, så förväntningarna var höga inför den här boken, vilket i sin tur kan ha påverkat omdömet.

Jag gillar fortfarande West sätt att berätta och själva stämningen i boken, kärlekshistorien är väl också någorlunda okej när den väl kommer igång. 

Men handlingen och karaktärerna känns blasé och jag känner mig likgiltig och uttråkad. Huvudkaraktären är så naiv. Ja, hon är bara arton, men ändå. Hon och hennes beslut irriterar bara, trots att hon började som en relativt förståndig tös. Blir man idiot av pengar? Ja, kanske!?! Matrialismen flödar i den här boken och  folk gör vad som helst för pengar. Karaktärerna är ganska platta, både vänner, ovänner och kärleksintresset och den här boken gör inget för mig, tyvärr.

Summering:
Snabbläst och smågullig och förutsägbar.
Rekommenderas till:

Om man drömt om att vinna en massa pengar någon gång.

Betyg: 2,5/5

Går att köpa på Adlibris.comBokus.com
Läs om boken på goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar