fredag 1 april 2016

Wrap up Mars






Lästa böcker i Mars:


Månadens bästa bok:
Falling Kingdomsserien är jag helt fast i. Första boken var helt okej, men tog mig inte med storm direkt, men ju mer jag läser och ju mer jag lär känna karaktärerna desto mer fäst bli jag. Tredje boken, Gathering Darkness, är bäst hittils. Helt klart en läsvärd serie.

Månadens överraskning:
The Duff, lånade jag av en händelse på biblioteket och tyckte riktigt bra om den på ett snabbläst, lite små sliskigt sätt. Underhållning var det iallafall. Det hade jag inte väntat mig. Borde dessutom inte låna böcker just nu då hyllan är alldeles för full av böcker som står olästa.

Månadens besvikelse:
Berglings bok roade mig inte så mycket som deras serier brukar göra och det var lite tråkigt.

Mina tankar:
Det blev en liten hög denna månad. Sex stycken lästa böcker och tre stycken lyssnade på Storytel. Rätt nöjd med läsmånaden överlag. Många bra böcker blev det. De flesta en del av en serie. Pierce Browns serie som fått så goda omdömen var helt okej om än lite rå och många karaktärer som jag hade svårt att hålla koll på. Tredje boken har kommit på engelska men jag väntar nog tills den kommer till Storytel.
Andra boken i Hallahemserien har också kommit ut, vilken är en värdig uppföljare till Staden under berget. Ser fram emot tredje boken som verkar bli episk.
Sen är det ju då Falling Kingdomsserien som jag håller på med. Älskar den! Gone Girl däremot föll mig inte i smaken, men det är ingen direkt överraskning då det oftast inte är min typ av bok. Jag kan läsa dem men älskar dem oftast inte.

2 kommentarer:

  1. Det var väl en trevlig hög du hunnit med under månaden.

    SvaraRadera