söndag 14 maj 2023

Rött hot, Tom Clancy

Titel
: Rött hot
Serie: Jack Ryan #12 Jack Ryan Jr #4
Författare: Tom Clancy
Utgivningsår: 2012
Förlag: Earbooks
Sidor/tid: 23 timmar 45 min
Genre: Thriller, Action
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Matias Holm

Handling:
President Jack Ryan har knappt hunnit installera sig i Vita Huset förrän han ställs inför ett allvarligt hot från öst. Kina planerar en attack mot Taiwan och en ny typ av robotar hotar den amerikanska flottan.

Den här gången är katastrofen närmare än någonsin och sonen Jack Ryan Jr, som arbetar vid den hemliga underrättelsetjänsten The Campus, kallas in. Det är bara ett problem: någon hotar att spränga deras täckmantel i småbitar.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Det verkar inte bättre än att jag just nu är helt inne på spionromaner. Det här var ju spännande och kul. Det är väldigt mycket "Amerika är bäst och kan inte göra fel", men det är som att läsa en bra actionfilm/serie. Det är ändå välskrivet och trots väldigt mycket information och karaktärer blir det inte tråkigt utan är intressant i stort sett hela vägen.

Detaljerna gör att det hela nästan känns verkligt, vilket gör det extra fascinerande. Det är synd att inte hela serien från bok ett finns som ljudbok på storytel, men det verkar inte vara några problem att hoppa in mitt i, detta var ju del 12 och jag hade inga problem att hänga med från början. Så vill man ha lite action med hela världen som skådeplats är det här en bok jag kan rekommendera.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar