onsdag 11 november 2015

Wrap up Oktober







Lästa böcker i Oktober:

  • Lost Voices, Sarah Porter.  3/5
  • Ja jag har mens hurså? Clara Henry 3,5/5
  • Hallahem - Staden under berget, Susanne Trydal & Daniel Åhlin 4/5
  • Queen of Shadows, Sarah J Maas.  4/5
  • Lola och Pojken i huset bredvid, Stephanie Perkins.  3/5

  • Månadens bästa bok:
    Månadens bästa bok var helt klart Hallahem - Staden under berget. Boken får mig att vilja gå ut i skogen, sätta mig på en mossig sten och lyssna till granarnas sus. Något vi gör alldeles för lite i all stress som omger oss.

    Månadens överraskning:
    Queen of Shadows överraskade mig genom att jag inte tyckte så mycket om den som jag trodde jag skulle göra. Den var bra och spännande, men vissa moment i boken passade inte mig alls.

    Månadens besvikelse: 
    Kanske är det Lola och Pojken i huset bredvid, som jag hade lite högre förväntningar på. Lite för ytlig och förutsägbar för min smak.

    Mina tankar:
    Eftersom jag har lite svårt att läsa just nu blir det mest ljudböcker från Storytel. Det är så skönt att ha den möjligheten när det är stressigt eller huvudet inte hänger med. Men det blev ändå två fysiska böcker denna månaden och jag är så tacksam för att ha fått Hallahem av författaren, Susanne Trydal. Boken var fantastisk och jag ser så fram emot fortsättningen.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar