lördag 2 mars 2024

Sammanfattning Februari



Lästa böcker i Februari:  5 st. 1 DNF

  • The Seven Year Slip, Ashley Poston 🆕
  • Furiously Happy, Jenny Lawson DNF 😨
  • I lögnernas spår, Ann Cleeves 📚
  • Emily Wildes Encyclopaedia of Faeries, Heather Fawcett  🆕📖
  • Iron Flame, Rebecca Yarros 🆕
  • Eve, Anna Carey 🎧
😨 Utmana mig själv: 1 st + (1DNF)/12
📖 Från bokhyllan: 4 st /12
🎧 Länge i Ljudbokshyllan: 1st +(1 DNF) st /12
🆕 Relativt ny bok: 4 st /12
📚 Serie jag följer: 3 st /12
🔖 Bokreabok: 1 st /12
🤓 Övrigt: 2 st /12

Goodreadsutmaning: 13+( 2DNF)/52 
Kaosutmaningen:  13/20

Tid lyssnat: 59 timmar 35 minuter
Sidor läst: 317 sidor

Kommentar:
Så här i slutet på månaden är det knappt jag kommer ihåg vad The Seven Year slip handlade om, vilket kanske säger en del om den boken. 

Furiously Happy kändes lite väl flamsig och tramsig så jag orkade inte särskilt långt i den boken.

Och eftersom de två första böckerna under månaden inte var för mig var jag tvunget att satsa på ett säkert kort och det var en bok av Ann Cleeves. Jag gillade hennes böcker om Shetlandspolisen och jag verkar tycka lika bra om böckerna om Vera Stanhope.

Emily Wildes encyclopaedia of faeries har så vackert omslag och var en trevlig och mysig läsning om Emilys forskning om faeries uppe i norr. 

Iron Flame var precis som Fourth Wing full av brutalitet och spänning. Trots att den var så lång var den ändå lättläst. Om den ändå bara kunde hålla sig ifrån de detaljerade sexscenerna.

Månaden slutade ungefär som den startade, med en bok som inte riktigt var min grej. Eve var en dystopi som var rätt fånig och ologisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar