måndag 18 december 2023

A Study in Drowning, Ava Reid

Titel
: A study in drowning
Serie: -
Författare: Ava Reid
Utgivningsår: 2023
Förlag: HarperTeen
Sidor/tid: 10timmar
Genre: YA, Fantasy, Romance
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Saskia Maarleveld

Handling:
Effy has always believed in fairy tales. She's had no choice. Since childhood, she's been haunted by visions of the Fairy King. She's found solace only in the pages of Angharad - a beloved epic about a mortal girl who falls in love with the Fairy King, and then destroys him.

Effy's tattered copy is all that's keeping her afloat through her stifling first term at her prestigious architecture college. So when the late author's family announces a contest to design his house, Effy feels certain this is her destiny.

But Hiraeth Manor is an impossible task: a musty, decrepit estate on the brink of crumbling into a hungry sea. And when Effy arrives, she finds she isn't the only one who's made a temporary home there. Preston Héloury, a stodgy young literature scholar, is studying Myrddin's papers and is determined to prove her favourite author is a fraud.

As the two rival students investigate the reclusive author's legacy, piecing together clues through his letters, books, and diaries, they discover that the house's foundation isn't the only thing that can't be trusted. There are dark forces, both mortal and magical, conspiring against them - and the truth may bring them both to ruin.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Den här boken alltså... den har så mycket som jag oftast gillar, men som inte fungerar alls här. Jag förstår inte grejen alls. Den är så ytlig, så naiv och har en icke trovärdig handling. Problemet, dramat som skall göra boken spännande känns bara så ingenting. Som en skiss av något som faller platt.

Dessutom tycker jag karaktärerna är riktigt tråkiga, gnälliga och jag bryr mig inte om dem. Så när det händer dem något är det inget som står på spel. I boken utvecklas det också lite romantik mellan några karaktärer och jag kan inte förstå den heller, det finns ingen gnista, ingenting. Boken vill mycket, t.ex diskutera kvinnans rättigheter och övergrepp men det går sisådär.

Som nu är ganska tydligt gillade jag inte den här boken och så här i efterhand borde jag avslutat den innan jag kom igenom den, men jag hoppades hela tiden att den skulle bli bättre. Den här boken var helt enkelt inte för mig och jag börjar fundera på om jag ens skall ge de två andra böckerna av samma författare som jag har på min TBR en chans. Det återstår att se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar