lördag 2 december 2023

Sammanfattning November


Lästa böcker i November: 8 st. 

  • En evighet från dig, Jenny Colgan
  • När vargarna kom, Charlotte McConaghy
  • Kråkfällan, Ann Cleeves
  • Trollvinter, Tove Jansson
  • Sent i November, Tove Jansson
  • Uppdrag Hail Mary - Ensam i rymden, Andy Weir
  • Memoria, David Lagercrantz
  • Coyote, Gabrielle Filteau-Chiba

Goodreadsutmaning: 50+(5 DNF)/52 
Tid lyssnat: 71 timmar 30 minuter
Sidor läst:  411 sidor

Kaosutmaningen: 25/20 Klar✅
Böcker från 2023 TBR- böckerlistan: 17/30

Kommentar:
Det lönar sig att bli sjuk och sängliggande en vecka, iallafall när det gäller att läsa/lyssna på böcker. November är den månad detta år som det blivit flest böcker lästa, hittills.

Månaden började starkt med en bok av Jenny Colgan. Hennes böcker är verkligen riktigt lagom mysiga och trevliga, så även En evighet från dig som jag verkligen tyckte om.

När Vargarna kom var en bok som jag trodde skulle passa mig. Natur, Skottland och en stark kvinna, men jag blev besviken. Den funkade inte riktigt för mig tyvärr. En annan bok på ungefär samma tema fast i Kanada som jag också hoppades starkt på var Coyote. Tyvärr blev den också en besvikelse och den passade inte riktigt mig.

Kråkfällan av Cleeves är första boken om Vera Stanhope. Den tog det ett tag att komma in i, men jag gillade den och vill fortsätta serien.

Under tiden jag var sängliggande i feber kom jag på den briljanta iden att åter lyssna på Tove Janssons Trollvinter och eftersom det var så mysigt fortsatte jag med Sent i november. Rena lykopillerböckerna och perfekt tröstelyssning.

Andy Weirs Uppdrag Hail Mary - ensam i rymden var ganska tunglyssnad med all teknik, fysik och matte, men riktigt bra.

Lagercrantz böcker i Sherlock Holmesanda var däremot riktigt lättlyssnad och underhållande. Jag är nyfiken vart detta skall ta vägen i nästa bok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar