söndag 3 mars 2019

Sammanfattning Februari



Lästa böcker i Februari: 11 st.

Genomsnittligt betyg: 3,9

    Månadens utmaningsböcker:
    • Kaosutmaningen: 3/35 (20) Totalt: 7/35
    • Omläsningsutmaning:  3/10
    • Klassikerutmaning: 1/10 Totalt 2/10
    • Hyllvärmare: 2st Totalt: 3/10
    • Goodreadsutmaning: 17/52 

    Ljudböcker:  6 st
    Nya författare (för mig): 3 st
    Påbörjade serier: (1 st)
    Avslutade serier:  1 st
    Månadens bästa Roman: The Vanishing Stair, Maureen Johnson
    Månadens överraskning: Obsidio, Amie Kaufman & Jay Kristoff
    Månadens karaktär: -
    Månadens romans: On the Fence, Kasie West
    Månadens vänskap: -
    Månadens äventyr: Frost like night, Sarah Raasch

    Mina tankar om...

    Nya författare (för mig): Denna månaden blev det inte bara romanläsning för mig. Föräldraboken om autismspektrumtillstånd och Barn som bråkar hade nya författare för mig (tror jag, har inte lika bra koll på den här typen av litteratur) och de läste jag för jobbets räkning.
    Men så läste jag ju den vackra boken Flickan som ville rädda böckerna, viken absolut hade nya författare för mig. En barnbok som är otroligt vacker.

    Påbörjade serier: Jag gjorde en omläsning av Truly Devious innan jag fortsatte med The Vanishing Stair, så egentligen var det redan en påbörjad serie som jag påbörjade igen...

    Avslutade serier:  Frost like night var sista boken i den serien och så här en månad efter kommer jag knappt ihåg boken.

    Månadens bästa Roman: Om man inte räknar med omläsningar så var The Vanishing Stair den bästa boken, en värdig fortsättning på serien som blivit en stor favorit hos mig.

    Månadens överraskning: Obsidio blev egentligen ingen positiv överraskning för mig. Överraskningen låg i hur seg jag tyckte den var. Den var bra, men det tog ett bra tag för mig att komma igenom den.

    Månadens karaktär: Om jag bara orkade hade jag kunnat komma på en här, men hjärnan har tagit helg.

    Månadens romans: Så gulligt, så gulligt var det när bästa vännerna och grannarna började få känslor för varandra i On the Fence av Kasie West.

    Månadens vänskap: Jag vet att jag har läst om trevliga vänskapen denna månaden men just nu orkar hjärnan inte gräva fram den informationen.

    Månadens äventyr: Jag minns att det var ett äventyr i Frost like night about Sarah Raasch, men inte så mycket mer. Att boken hamnade här berodde nog mest på att det inte var så många andra äventyr denna månaden.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar