söndag 3 mars 2019

Min Bok-bucket-list

Här kommer jag lista böcker jag tycker att jag borde ha läst innan... jag inte kan läsa mer.

Just nu ser ju vem som helst att det saknas en massa böcker, så helt naturligt kommer den att fyllas på om jag hör om någon bok jag tycker jag borde läsa. Har du tips på böcker som borde vara med? Var inte blyg utan dela med dig av dina tips!
Mest kommer det handla om mer klassiska böcker eller författare, för ibland kanske det är författarna som jag vill ha läst något av mer än ett verk i sig, men vem vet, det kanske dyker upp någon nyare också. Vilka böcker/författare finns på din Bok-bucket-list?

En del har jag ju faktiskt redan läst, vilket syns genom överstrykningen.

  1. Stolthet och fördom, Jane Austen
  2. Förnuft och känsla, Jane Austen
  3. Övertalning, Jane Austen
  4. Mansfield Park, Jane Austen
  5. Northanger Abbey, Jane Austen
  6. Emma, Jane Austen
  7. Jane Eyre, Charlotte Brontë
  8. Svindlande höjder, Emily Brontë
  9. Frankenstein, Mary Shelley
  10. Dracula, Bram Stoker
  11. Dr. Jekyll and Mr Hyde Robert Louis Stevenson
  12. Den store Gatsby, F. Scott Fitzgerald
  13. A Clockwork Orange, Anthony Burgess
  14. Sherlock Holmes, (bara de tre stycken än så länge)
  15. De tre musketörerna, 
  16. Muminböckerna, Tove Jansson
  17. Dorian Grey's Porträtt, Oscar Wilde
  18. God natt Mr Tom, Michelle Magorian
  19. Dödssynden, Harper Lee
  20. Flugornas herre
  21. Den hemliga trädgården,
  22. Peter Pan
  23. Robin Hood
  24. Räddaren i nöden
  25. Sagan om Ringen trilogin, J.R.R Tolkien
  26. Harry Potter, 
  27. Hungespelstriologin
  28. Främlingen, Diana Gabaldon
  29. Någon James Bond bok
  30. Fantomen på operan
  31. Någon/några Shakespeare
  32. Dantes inferno
  33. Anne Franks dagbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar