söndag 15 maj 2016

Sommarläsningstag

Snart går vi in i sommarmånaderna, med sommarlov, semester, bad (?) och förhoppningsvis härliga läsdagar. På Lottens bokblogg hittade jag en tag som hon gjort förra året som jag tänkte ge mig på.








1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?

1. The Rose and The Dagger, Renée Ahdieh











2. A Court of Mist and Fury, Sarah J Maas










3. Trummornas dån, Diana Gabaldon











4. I ljusets makt, Liegh Bardugo










5. Glass Sword, Victoria Aveyard











2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att tag i?
Nu har jag haft Amy Ewings "Jewel" i bokhyllan alldeles för länge. Amy Ewing är på min boktolvalista så för att kunna bocka av det namnet är det dags att damma av den. Recensionerna jag läst om den har inte varit de bästa så det är med blandade känslor jag tar tag i den.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
När jag läser frågan blir bilden i mitt huvud mig själv i en hängmatta mellan två träd, där solen silas mellan de gröna löven, en skön sommardag.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommet läsa någonstans?
Med tanke på att jag levt hela livet i Sverige har jag lärt mig att det nog är mer troligt att jag sitter inne, i soffan med en fleecefilt och lyssnar på regnet som smattrar på rutan

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Men risk för att upprepa mig så folk tröttnar, tror jag att "The Beauty of Darkness" av Mary E Pearson som kommer ut 1/8 kommer bli sommarens bästa! Längtar!








6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Har man inte läst böckerna om Hirka så passa på att göra det i sommar.
Odinsbarn, Röta och Kraften av Siri Pettersen!










7. Strand eller hängmatta?
Varför inte både och!?!?

8. Deckare eller roman?
Roman

9. Favoritgenre?
Räknas "unga vuxna" som genre?

10. Tagga 3 andra:
Den här är ju gammal... Så de flesta har säker redan gjort den. Har. Du inte gjort den eller vill göra igen, varsågod!

Trevlig sommar!

2 kommentarer:

  1. Åh vill verkligen läsa Odinsbarn i sommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen att du skall😊

      Radera