onsdag 9 september 2015

Hunted, Abi Ketner & Missy Kalicicki



Titel: Hunted
Originaltitel: Hunted
Författare: Abi Ketner & Missy Kalicicki
Utgivningsår: 2015
Förlag: Month9Books
Sidor: 414
Genre: Dystopian, Fantasy, romance, ya
Språk: Engelska

Handling i korthet:
Det är tre månader sedan den misslyckade revolten mot ledaren i landet. Landet har fått en ny ledare som är minst lika illa som den förra, om inte ännu värre. Lexi och Cole är efterlysta och jagade och omständigheterna gör att de måste ta sig in i "The Hole" igen. Varje dag är en kamp för överlevnad.

Mina tankar:
Den förra boken "Branded" tyckte jag var en OK läsning, men "Hunted" får mig inte engagerad alls. Det händer saker precis hela tiden, men det känns ändå segt då jag inte dras in i berättelsen och känner för Lexi och Cole. Det känns som jag betraktar det hela lite slött utifrån. Korta stunder kan historien gnistrande till och jag känner hur intresset väcks till liv för att sen plana ut igen. Det händer för mycket så jag inte kan lära känna karaktärerna som personer, utan får följa dem när de känner äckliga lukter, spyr och är smutsiga. Djupare än så blir det inte, förutom vid korta tillfällen. Så för mig som vill ha en karaktärs tankar och relationer och konflikter, blir inte denna boken så tilltalande. Jag får kämpa mig igenom boken istället för att låsa utan att kunna släppa den.

Ibland känns det som dialogen är lite övertydlig, som att den används och behövs för att beskriva och driva handlingen framåt. Jag får för mycket, för mig, oviktig information.

Men jag berörs fortfarande av hur människorna behandlas i "The Hole". Hur de i denna bok under den nye ledaren verkligen har förlorat allt mänskligt värde och behandlas som försöksdjur utan att världen runt omkring reagerar.

Rekommenderas till:
De som tycker om dystopier och böcker där det är mycket action.

Betyg: 3/5

Går att köpa på cdon.comAdLibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar