onsdag 4 mars 2015

Opal Lux-serien

Opal av Jennifer L. Armentrout
Katy och gänget skall befria fångar hos DOD. Innan de kommer dit är det många problem som skall lösas. Katy och Daemons relation utvecklas. De sörjer sina nära och kära de förlorat och ingenting är enkelt. Det är svårt att beskriva handlingen i den här boken. Dels för att det blir för mycket "spoilers" och dels för att jag är helt tom i huvudet efter att ha avslutat sista sidan i boken. Det som hänger i medvetandet är slutet.
Vilket slut!!! Det är tur att nästa bok i serien redan finns, för det skulle vara olidligt att behöva vänta på den. Jag måste få veta vad som händer... NUUU!!!

Det finns vissa saker som stör mig i boken. Jag gillar verkligen inte dödandet och att man som läsare lätt kan känna att det är helt ok. Naturligtvis förstår jag att handlingen skulle bli ganska tunn utan dessa händelser som leder fram till dödsfallen. Men jag reflekterar ändå över detta dödande under tiden jag läser. "A life is a life" som Daemon säger.
Det är flera saker som blir hängande i boken, saker jag vill ha svar på, t.ex. försvinnanden och uppdykanden. Dessa svar får jag förmoda kommer i nästa bok. Någon som jag också skulle vilja veta mer om  är Dawson, brodern till Dee och Daemon.
Denna bok var lättläst, men inte lika bra som de två första böckerna enligt min mening, den känns lite som en övergångsbok. Men helt klart läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar