söndag 31 mars 2019

Sammanfattning Mars


Lästa böcker i Mars: 4 st.
  • 1984, George Orwell  1/5
  • Sent I November, Tove Jansson 4/5
  • Alla vi barn i Bullerbyn, Astrid Lindgren (omläsning)  4/5
  • Orianas bälte, Cecilia Larsson Kostenius 3/5

Genomsnittligt betyg: 3

    Månadens utmaningsböcker:
    • Kaosutmaningen: 3/35 (20) Totalt: 10/35
    • Omläsningsutmaning:  1/10
    • Klassikerutmaning: 1/10 Totalt 3/10
    • Hyllvärmare: 0 st Totalt: 3/10
    • Goodreadsutmaning: 22/52 

    Ljudböcker:   3 st
    Nya författare (för mig):  1 st
    Påbörjade serier:  0 st
    Avslutade serier:  0 st
    Månadens bästa Roman: Alla vi barn i Bullerbyn, Astrid Lindgren
    Månadens överraskning: 1984, George Orwell
    Månadens karaktär: -
    Månadens romans: -
    Månadens vänskap: alla barnen i Bullerbyn
    Månadens äventyr: Orianas bälte

    Mina tankar om...

    Nya författare (för mig): George Orwell... Jag är hemsk ledsen men den här boken startade en aversion mot läsning hos mig att det är ytterst otroligt att jag någonsin skulle våga mig på en bok till av honom, trots att de redan finns i hyllan. Så läsglädjedödande läsning att jag inte vet hur jag skall hämta mig.

    Påbörjade serier: -

    Avslutade serier:  -

    Månadens bästa Roman: Alla vi barn i Bullerbyn är full av barndom och lek på ett sätt som jag tror många barn går miste om. Lyssnade tillsammans med min pojk och det var en mysig stund.

    Månadens överraskning: 1984.... Inte en positiv överraskning tyvärr. Tradig beskrivning av ett övervakningssamhället. Inte mycket till story utan mest just beskrivning av översittare och lättmanipulerade människor.

    Månadens karaktär: -

    Månadens romans: -

    Månadens vänskap: Barnen i Bullerbyn har så härliga vänskapsband.

    Månadens äventyr: Skulle jag beskriva Orianas bälte med ett ord skulle det vara just äventyr.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar