tisdag 7 april 2015

Top Ten Tuesday 7 April

Top ten tuesdag från www.brokeandbookish.com

April 7: Top Ten Characters You'd Like To Check In With (meaning, the book or series is over and you so just wish you could peek in on the "life" you imagine they are leading years down the line after the story ends). 


  1. Katniss Everdeen, (Hungerspelen, Suzanne Collins) är ett självklart val. Har hon och Peeta det bra, och hur går det för deras barn?
  2. Four... (Divergent, Veronica Roth) Kanske... Är ju lite besviken efter Allegiant, så är lite osäker på om jag verkligen vill veta.
  3. Gregor i Gregor från ovanjord också av Suzanne Collins. Jag gillade verkligen den serien, fast den är tänkt till yngre. Så honom hälsar jag gärna på igen.
  4. Kasta och Po (De utvalda, Kristin Cashore) vill jag kolla till. Flyttar de någonsin ihop, är de fortfarande ett par?
  5. Gwyneth och Gideon (Rubinröd, Safirblå, Smaragdgrön, Kerstin Gier)Jag kommer faktiskt inte ihåg hur serien slutade... Men jag skulle gärna kolla upp om de fortfarande reser i tiden.
  6. Tessa, Will och Jem... (The Infernal Devices, Cassandra Clare) vet att det är lite komplicerat eftersom de faktiskt fortsätter lite i de andra böckerna... Men ändå, vill veta mer.
  7. Deuce och Fade i Enclave, av Ann Aguirre. Väntar på mitt svenska exemplar av boken som skall komma ut när som helst.
  8. Belle från böckerna Belle och The Promise av Lesley Pearse. Kan hon bli lycklig? Har hon ro i kroppen att stanna?
  9. Ove!!!! Jag får inte glömma Ove! Har ett mycket speciellt förhållande till honom, honom vill jag kolla till så han har det bra. (En man som heter Ove, Fredrik Backman)
  10. Den sista är en som serien inte är slut, men jag vill ha nästa bok snart! Och det är Sebastian Bergman, Michael Hjorth och Hans Rosenfelts karaktär. Han är inte särskilt trevlig, men vill ändå se vad som händer mellan honom och hans dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar