fredag 20 februari 2015

Obsidian, Jennifer L. Armentrout



Jag har bokabstinens...

Obsidian av Jennifer L. Armentrout är läst. Resten av böckerna har inte kommit än. Jag lever i ett sciencefictionvacum. Första boken lästes ut på några få dagar.

Obsidian är en bok om utomjordingar som bor här på jorden mitt ibland oss. Det finns naturligtvis både onda och goda. Men de verkar inte vilja ha alltför nära relationer med människor, då det hela är lite "komplicerat".
Huvudpersonen Katy är en tjej, vars mamma har bestämt att de efter pappans död skall börja om på en ny plats (i USA). De flyttar till ett hus på landet och deras grannar råkar vara de supersnygga (naturligtvis) utomjordingarna syskonen Black. Systern är snäll och vänlig, medans brodern är lite instabil. Ena stunden kylig och otrevlig och andra stunden rätt ok. Jag älskar kemin och relationerna mellan personerna.
En liten rolig detalj är att huvudpersonen älskar böcker och har en bokblogg... därav den spark i ändan på mig som behövdes för att starta denna blogg. tack för det! :-)
Boken är lättläst och det händer saker hela tiden. Homecoming... jag säger bara det. Homecoming!
Jag försvinner lätt in i bokvärlden och har svårt att släppa den. Ibland är det lite väl tonårsaktig, men det är snabbt och lätt förlåtet.
Serien finns vad jag vet, inte på svenska, så jag läste den på engelska.

Läste första boken på kindle... men älskar "riktiga" böcker, så jag beställde serien på cdon.com och får vänta i 5-15 dagar!!!! Därav abstinensen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar