torsdag 2 maj 2024

Sammanfattning April


Lästa böcker i April:  6 st. 0 DNF

  • Mansfield Park, Jane Austen 🎧
  • The girl with the lower back tattoo: saker du inte vet om mig, Amy Schumer😨
  • Dolda djup, Ann Cleeves 📚
  • Uprooted, Naomi Novik 🤓 
  • Mörkret, Ragnar Jónasson 📚 
  • Another Life, Kristin Hannah 🤓
😨 Utmana mig själv: 3 st + (1DNF)/12
📖 Från bokhyllan: 5 st /12
🎧 Länge i Ljudbokshyllan: 2st +(2 DNF) st /12
🆕 Relativt ny bok: 6 st /12
📚 Serie jag följer: 6 st /12
🔖 Bokreabok: 1 st /12
🤓 Övrigt: 6 st /12

Goodreadsutmaning: 25+( 3DNF)/52 
Kaosutmaningen:  19/20

Tid lyssnat: 76 timmar 10 minuter
Sidor läst: 0 sidor

Kommentar:
Det blev inte många sidor lästa denna månaden, men en del lyssnat ändå. Månaden började med feber och sjukdom och då är det skönt att ha böcker som sällskap.

Mansfield Park av Jane Austen är inte en av hennes bästa böcker, tycker jag, men jag kom igenom den iallafall.

Boken av och med Amy Schumer är väl inte heller en bok jag skulle rekommendera. För mycket sextankar och uppleverser, men däremellan fanns en del intressanta detaljer om hennes liv.

Ann Cleeves bok om Vera Standhope är härlig trygghetsläsning. När man känner att man inte hittar något som funkar och det går segt med läsningen är detta ett säkert kort.

Jag trodde nog att jag skulle gilla Uprooted mer än vad jag gjorde, men jag kom aldrig riktigt in i berättelsen.

Mörkret var första boken i en kriminalserie som var lätt att ta till sig men som slutade på ett helt otippat sätt.

Kristin Hannah är som bekant en av min favoritförfattare. Jag har ännu inte stött på en dålig bok av henne. Denna boken var bra men så ångestfylld att det blev jobbigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar