torsdag 8 juni 2023

Inlägg 1000

🎈🎈🎈

 Idag är det ett litet jubileum här på bloggen. Det är nämligen det tusende inlägget jag gör. Tänk att det har blivit så många, det hade jag nog aldrig trott från början.

År 2015 när jag startade denna bloggen var ett av de värsta åren i mitt liv. Det hände flera tragiska händelser plus att jag kraschade fullständigt. Efter att kroppen varnat mig flera gånger utan att jag lyssnat, slutade kroppen och hjärnan fungera. Jag hade fått utmattningssyndrom. Jag visste inte hur man tog sig till barnens skola, jag kom inte ihåg hur man bromsade bilen, att gå på toa var ett stort projekt som tog all min energi. Dessutom hade jag tappat bort mig själv. Jag minns att, när jag var under behandling inom vården, så fick jag frågan om vad jag tyckte om och hade för intressen. Jag hade ingen aning och kom inte ihåg. 

Men böcker har alltid varit viktiga för mig och tack vare att det är lättare att kunna lyssna på böcker numera, har jag kunnat hitta tillbaka till böckernas värld trots att jag ibland inte klarar av att fysiskt läsa en bok. 

Bloggen blev ett sätt för mig att ha koll på det jag läst och vad jag har för tankar om de böckerna, vilket jag annars snabbt glömmer. Förhoppningen är naturligtvis att det skall inspirera någon annan att läsa och det är ju alltid roligt att interagera om böcker.

Nu är alltså nionde året jag håller på och många böcker har det blivit vilket. Jag hoppas på att det blir minst 1000 inlägg till.

🎈🎈🎈

2 kommentarer: