fredag 29 juli 2022

En sommar i York, Lucy Diamon

Titel
: En sommar i York
Serie: -
Författare: Lucy Diamond
Utgivningsår: 2018
Förlag: Printz Publishing
Sidor/tid: 338 sidor
Genre: Samtida, Feelgood, Chic lit
Språk: Svenska


Handling:
När Frankie snubblar över ett oöppnat brev från sin bortgångna mamma blir hon först glad... tills hon läser det och upptäcker sanningen om sin pappa. Hennes huvud fylls av frågor, och hon bestämmer sig för att resa till vackra York, i norra England, för att få svar.
I York bor familjen Mortimer. Till ytan en väldigt trevlig och omtyckt skara människor, men som bär på många hemligheter. Robyn Mortimer och hennes man John har varit gifta i många år, men Robyn börjar mer och mer tro att han döljer något för henne.
Och så har vi Bunny, som blev tokförälskad i David Mortimer när hon först kom till York. Men Bunnys förflutna håller på att jaga ikapp henne. Kommer David fortfarande älska henne - när han får reda på vad hon gjort?

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
För mig var den här titeln väldigt missvisande. Jag tyckte inte alls boken handlade om någon sommar i York. Jag hade dessutom helt fel förväntningar på boken vilket innebar att jag blev ganska besviken. Jag trodde att det skulle vara gulligt och lättläst, men det tycker jag inte att det var. Man får titta in i 6-7 kvinnors liv och de flesta av dem har det mer eller mindre tufft känslomässigt. Relationsproblem, med  en partner som ställt till det på ett eller annat sätt. På slutet rullades det ihop fint och alla var glada, så jag antar att det räknas som en feelgoodbok ändå.

Men det här var inte min kopp av te, jag kände mig inte engagerad i någon eller något och jag tyckte det var ganska tråkigt. Jag funderade flera gånger på att avsluta läsningen och börja på något annat och så här i efterhand ångrar jag att jag inte gjorde det. Jag trodde hela tiden att det skulle komma igång, men det puttrade på i samma mak ända tills sista sidan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar