söndag 3 juli 2022

Sammanfattning Juni

Lästa böcker i Juni: 9 st. 

  • A good girl's guide to murder, Holly Jackson
  • De sju systrarna: Maias bok, Lucinda Riley
  • Silvervägen, Stina Jackson
  • Bokcirkeln vid världens ände, Frida Skybäck
  • Evelyn Hugos sju äkta män, Taylor Jenkins Reid
  • Det osynliga barnet, Tove Jansson (omläsning)
  • Solblekt av livet, Mark Levengood
  • Den lilla bokhandeln runt hörnet, Jenny Colgan
  • Uppstigningens brunn del 1, Brandon Sanderson (omläsning)
Goodreadsutmaning: 40+(2DNF)/52 
Tid lyssnat: 55 h  21 min
Sidor läst: 1168 

Månadens tema
📚 Prisbelönta Böcker 📚
  • Ljuset vi inte ser, Anthony Doerr (Pulitzer Price 2015)
  • Silvervägen, Stina Jackson (Årets bästa svenska kriminalroman 2018, deckarakademin)
  • A good girl's guide to murder, Holly Jackson (British book award's chlidren's book of the year 2020)
Kommentar:
Ljuset vi inte ser blev inte läst denna månaden, krig känns fortfarande jobbigt att läsa om. Men det saknades inte böcker att läsa, jag läste en hel del denna månaden. A good girl's guide to murder var riktigt bra och jag vill läsa mer av Holly Jackson.

En annan bok som var bra och som överraskade mig var Jenny Colgans bok Den lilla bokhandeln runt hörnet. Den var hur gullig som helst och den perfekta semesterläsningen.  Henne måste jag också läsa mer av.
En annan bok som var en perfekt semesterläsning var Solblekt av livet av Mark Levengood. Härliga anekdoter ihop med humor och lite djupare tankar.

Silvervägen och Evelyn Hugos sju äkta män var egentligen inte riktigt för mig, men jag läste igenom dem ändå. De sju systrarna och Bokcirkeln vid världens ände var helt okej och sen blev det omläsning av två böcker denna månaden också. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar