fredag 25 december 2020

When comes the spring, Janette Oke

Titel
: When comes the Spring
Originaltitel: When comes the Spring
Serie: Canadian West #2
Författare: Janette Oke
Utgivningsår: 1985
Förlag: Dreamscape Media
Sidor/tid: 8 timmar 44 minuter
Genre: Historisk Roman, Kanada
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Nancy Peterson

Handling:
Elizabeth, the cultured young schoolteacher from the East, has braved the western frontier and spent a year teaching in a one-room schoolhouse. How she and Wynn are planning their wedding and their new life together at his outpost in the far north. While Wynn is accustomed to life in the north, Elizabeth is not. Can their love for each other sustain them through a harsh winter, loneliness, and rigors of life without any of the conveniences they're used to? Book 2 of the bestselling Canadian West series.

Mina åsikter:
Uppläsare: 3/5
Karaktärer: 3/5
Handling: 4/5
Världsbygge: 3/5
Intressant: 3/5
Mitt nöje: 3/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Grundhistorien i den här boken är riktigt bra. Ett nygift par ger sig ut i Kanadas vildmark för att mannen skall upprätthålla lagen och ta hand om sjuka. Frun kommer från en privilegierad storstadsfamilj och förstår inte fullt ut vad det är hon ger sig in på. Det är spännande att läsa om deras umbäranden och kulturkrockar. 

Men ibland blir det för präktigt och religiöst och så puttenuttigt att jag funderar på att avsluta boken. Men så är jag nyfiken på hur de skall klara sig och fortsätter ändå. Historien är bra, men ibland gillar jag inte sättet den berättas.

⭐⭐⭐

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar