torsdag 24 december 2020

When Calls the Heart, Janette Oke

Titel
: When Calls the Heart
Originaltitel: When calls the Heart
Serie: Canadian West #1
Författare: Janette Oke
Utgivningsår: 1983
Förlag: Dreamscape Media
Sidor/tid: 7 timmar 28 minuter
Genre: Historisk roman, Canada
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Nancy Peterson

Handling:
Nothing in her cultured East Coast upbringing prepared Elizabeth for a teaching position on the Canadian frontier. Yet, despite the constant hardships, she loves the children in her care. Determined to do the best job she can and fighting to survive the harsh land, Elizabeth is surprised to find her heart softening towards a certain member of the Royal Canadian Mounted Police.

Mina åsikter:
Uppläsare: 3/5
Karaktärer: 4/5
Handling: 4/5
Världsbygge: 3/5
Intressant: 4/5
Mitt nöje: 4/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Jag började titta på en serie på Netflix och insåg att den var baserad på en bok. Boknörd som man är slutade jag titta på serien och gav mig på boken istället. Känns som en ganska bra idé faktiskt.

Boken är lite präktig och till och med lite fjantig emellanåt. Men trots det är det en riktigt trevlig läsning. Karaktärerna känns äkta och jag lever med dem under tiden jag lyssnar.

Kvinnan historien cirklar runt, kastar sig utanför sin trygghetszon och ger sig iväg ut utanför civilisationen, vilket vara ett tema jag gillar. Andra exempel på sådana historier jag gillat i år är Himmel över Alaska av Kristin Hannah och Bergens stjärnor av Jojo Moyes.

Boken är trevlig och det känns naturligt att fortsätta med nästa bok i serien. Jag har inte fortsatt att titta på serien så jag vet inte hur väl den håller sig till boken. Vet faktiskt inte ens om jag kommer titta, är ganska nöjd som det är.

 ⭐⭐⭐⭐

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar