lördag 26 december 2020

Goodreads Choice awards 2020 - utmaning


Detta året (2020) utmanade jag mig själv att läsa 10 böcker från olika kategorier från Goodreads choice awards 2019. 2021 (nu blir det jobbigt med alla årtal) skall jag utmana mig att läsa 10 böcker från Goodreads choice awards 2020, fast bara från 2 kategorier. Hängde ni med i alla siffror här?

Jag har valt ut kategorierna Best Fiction &  Best Historical Fiction. Av de 10 bästa i dessa kategorier skall jag försöka läsa 5 st/kategori, så att jag sedan i slutet på nästa år kan säga vilka jag tyckte var bäst.

Här är de 10 första i varje kategori. Vilka jag kommer välja beror på vilka som jag är mest sugen på och vilka som finns tillgängliga som ljudbok på Storytel. De som jag har kursiverat är de jag funderar på att välja.

Best Fiction

  1. Midnattsbiblioteket, Matt Haig
  2. Folk med Ångest, Fredrik Backman (läst)
  3. American dirt, Jeanine Cummins
  4. Vår bästa tid, Kiley Reid
  5. Min mörka Vanessa, Kate Elisabeth Russel
  6. The Glass Hotel, Emily st. John Mandel
  7. Inte av denna världen, Yaa Gyasi
  8. The Girl with louding voice, Abi Daré
  9. Käre Edward, Ann Napolitano
  10. Big Summer, Jennifer Weiner 
Best Historical Fiction
  1. Hjärtlinjer, Brit Bennett
  2. Jane Austen society, Natalie Jenner
  3. The Book of Longings, Sue Monk Kidd
  4. De bortglömda namnens bok, Kristin Harmel
  5. The Henna Artist, Alka Joshi
  6. The Evening and the Morning, Ken Follet
  7. Långt bortom havet, Isabel Allende
  8. Magic Lessons, Alice Hoffman
  9. The Book of Lost Friends, Lisa Wingate
  10. The Pull of the Stars, Emma Donoghue

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar