lördag 27 juni 2020

Sambo på försök, Beth O'leary

Titel
: Sambo på försök
Originaltitel: The Flatshare
Serie: -
Författare: Beth O'Leary
Utgivningsår: 2019
Förlag: Printz Publishing
Sidor/tid: 11 timmar 52 minuter
Genre: feelgood, kärlek
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Frida Hallgren

Handling:
Tiffy Moore behöver ett billigt boende omedelbart. Leon Twomey jobbar nätter och är i stort behov pengar. En annons kopplar ihop de två främlingarna. Deras vänner tycker att idén är galen, men egentligen är det den perfekta lösningen i Londons tokdyra bostadsbubbla: Leon innehar lägenheten dagtid medan Tiffy jobbar, och på kvällarna och nätterna är den hennes.Trots att de aldrig träffats kommer Tiffy och Leon allt närmare varandra. Och med struliga ex, jobbproblem och en felaktigt fängelsedömd bror smälter deras världar samman till en. Men kan man verkligen bli kär i någon man aldrig träffat? 

Mina åsikter:
Uppläsare: 4/5
Karaktärer: 3/5
Handling: 3/5
Världsbygge: 3/5
Intressant: 3/5
Mitt nöje: 3/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Det här var en lite trevlig bok. Lite gullig, lite rolig som en lättläst sommarbok passade den perfekt. Ibland  är den skriven på ett lite störande sätt, med hon sa: han sa: som gör att man tappar rytmen. 

Så här några dagar efter jag läst den har jag inte så mycket att säga om den och den börjar redan försvinna från minnet, men det är en trevlig bok att läsa. Kul tvist är ju att kärlekshistorien börjar mellan två som delar lägenhet och aldrig har träffats och som bara kommunicerar via lappar.

 ⭐⭐⭐

Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

1 kommentar: