söndag 14 juni 2020

Moment of Truth, Kasie West

Titel
: Moment of Truth
Originaltitel: Moment of Truth
Serie: -
Författare:  Kasie West
Utgivningsår: 2020
Förlag: Harper Teen
Sidor/tid: 7 timmar 13 minuter
Genre: Ungdom, kärlek
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Caitlin Kelly

Handling:
At sixteen, Hadley Moore knows exactly who she is--a swimmer who will earn a scholarship to college. Totally worth all the hard work, even if her aching shoulders don't agree.

So when a guy dressed as Hollywood's latest action hero, Heath Hall, crashes her swim meet, she isn't amused. Instead, she's determined to make sure he doesn't bother her again. Only she's not sure exactly who he is.

The swim meet isn't the first event the imposter has interrupted, but a little digging turns up a surprising number of people who could be Heath Hall, including Hadley's ex-boyfriend and her best friend's crush. She soon finds herself getting caught up in the mysterious world of the fake Heath Hall.

As Hadley gets closer to uncovering the masked boy's identity, she also discovers some uncomfortable truths about herself--like she might resent the long shadow her late brother has cast over her family, that she isn't as happy as she pretends to be with her life choices...and that she's falling for the last guy she ever thought she would like.

Mina åsikter:
Uppläsare: 4/5
Karaktärer: 3/5
Handling: 3/5
Världsbygge: 3/5
Intressant: 3/5
Mitt nöje: 3/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Jag känner igen mycket av handlingen från andra böcker av Kasie West, det blir liksom mer av samma. Vilka jag ju har gillat, kanske kan det vara så att det är dags att gå vidare från West, kanske det bara är dags för en paus. För hur gulliga och trevliga hennes böcker än är, så blir jag inte riktigt fångad längre. Det är ju inte hennes böcker som har ändrat på sig utan det är troligtvis jag, eller bara just nu. 

Boken är inte dålig på något sätt, den fångar bara inte mig lika mycket som de brukar. Det lallar på och är gulligt och trevligt, men så fort jag stänger av så glömmer jag vad den handlar om. Boken har en kul liten twist som gör det lite spännande.

Trevlig lyssning helt enkelt, men inget som fastnar.

⭐⭐⭐

Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar