onsdag 30 maj 2018

Sammanfattning Maj



Lästa böcker i Maj:  6 st
Genomsnittligt betyg: 3,8

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva: 2/12 Totalt: 10/12
  • Kaosutmaningen: 4/35 (20) Totalt: 27/35
  • Lyssningsutmaning: 1/12 (6) Totalt: 2/12
  • 6 klassiker på 6 månader: 1/6 Totalt 5/6
  • Hyllvärmare: 1/6 Totalt: 3/6
  • Goodreadsutmaning: 48/52
Ljudböcker:  3 st
Nya författare (för mig): 5 st
Påbörjade serier:  3 st
Avslutade serier:  0 st
Månadens bästa Roman: Robin Hood
Månadens överraskning: A Court of Frost and Starlight
Månadens karaktär: Kvothe (Vindens Namn)
Månadens romans: dåligt med bra romanser denna månad
Månadens vänskap: Robin Hood och Lille John
Månadens äventyr: Robin Hoods

Mina tankar:
Inte så många böcker, men några guldklimpar blev det denna månaden. Det var roligt att få lära känna Robin Hood och Lille John lite mer och få uppskatta deras äventyr. Riktig bok för mig. En lite tyngre bok med äventyr var Vindens namn del 1, men väldigt läsvärd och nu har jag bara över tusen sidor kvar i del 2 och bok 2 som också har två delar. Hoppas att de håller samma mått. 

Måste också nämna Tillbaka till jobbet som känns som en riktigt bra handbok när man lider av stressrelaterad ohälsa. Gav mig många tips och råd jag kan använda.

Tyvärr blev Sarah J Maas Lilla övergångsbok lite av en besvikelse, men det är nog mycket för att jag har vissa förväntningar på hennes böcker och här infriades de inte. Lättläst var den ändå. Men ihop med Bokklubb snoken och varma kroppar är det nog tyvärr så att de kommer försvinna ur minnet rätt fort. Kul att ha läst, men inget bestående intryck.

Lite utmaningsböcker blev lästa och jag inser att kaosutmaningen har jag nått över målet redan och de andra är inte många kvar heller. Kul, för ibland kan utmaningarna gå rätt segt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar