måndag 2 april 2018

Sammanfattning Mars




Lästa böcker i Mars: 13 st
Genomsnittligt betyg: 4,19

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva: 2/12 Totalt: 7/12
  • Kaosutmaningen: 6/35 (20) Totalt: 19/35
  • Lyssningsutmaning: 0/12 (6) Totalt: 1/12
  • 6 klassiker på 6 månader: 1/6 Totalt 3/6
  • Hyllvärmare: 1/6 Totalt: 2/6
  • Goodreadsutmaning: /52
Ljudböcker: 9 st
Nya författare (för mig):  8 st
Påbörjade serier:  4 st
Avslutade serier: 1 st
Månadens bästa Roman: Truly Devious
Månadens överraskning: Mitt namn är
Månadens karaktär: Dicken (The Secret Garden)
Månadens romans: -
Månadens vänskap: Ronja och Birk

Mina tankar:
Tack och lov för ljudböcker! När hjärnan lägger ner är det skönt att kunna ligga ner och iallafall kunna lyssna en stund. Härligt att flera av böckerna denna månaden var riktigt bra dessutom. Kör man omläsning vet man ju att de är bra och det har det ju blivit några denna månaden.

Just nu är jag sjukskriven igen, för utmattningssyndrom, så jag försöker boosta med böcker som kan ge mig tips att komma tillbaka. De jag hittills lyssnat på har varit förvånansvärt bra och lätta att ta till sig. Kan eventuellt bli lite fler böcker i den genren fram över. 

Annars är jag förvånad över hur många böcker det blivit. Mycket av det kan bero på att de böcker jag har tagit mig igenom inte är så långa och att jag ibland höjer tempot på böckerna jag lyssnar på på Storytel. Kort och gott har det varit en blandad och trevlig läsmånad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar