onsdag 1 juni 2016

Wrap up Maj


Lästa böcker i Maj
Månadens bästa bok:
Siri Pettersen gjorde det igen! Hon skrev en fantastisk bok och avslutning på triologin om Hirka. Jag kan inte förstå att jag var så skeptisk till de här böckerna från början. Jag ser fram emot fler böcker från samma författare.

Månadens överraskning:
Ensam på Mars var jag också skeptisk till. Verkar vara det mot böcker som får bra kritik och mycket uppmärksamhet. Men boken om mannen som blev kvar på Mars var helt okej. Lite mycket tekniska beskrivningar ibland men så läsvärd ändå.

Månadens besvikelse:
Boken om Polisen Maria Wern var inte så bra som jag hoppats. Möjligtvis har jag förstört böckerna genom att se tv serien först. Tv-serien däremot var jag överaskande positiv till.

Mina tankar:
Denna månad har jag bara läst en bok, men lyssnat på fyra. Jag var lite trött på böcker och försökte njuta av våren som dundrade in och blev högsommar på en gång istället. Får se om jag kan få tillbaka boksuget snart.

1 kommentar:

  1. Ser ut som en bra månad :) Själv började jag på många böcker men hann bara avsluta tre... Lite lite men, men ^^;;

    SvaraRadera