tisdag 1 december 2015

Wrap up November



Lästa böcker i November:
Månadens bästa bok:
"Odinsbarn" var lätt månadens bästa bok. Jag blev helt fast och plöjde igenom boken alldeles för fort. Som tur är finns tvåan redan ute så den skall jag snart ta tag i. Men jag har fortfarande en regäl bok-baksmälla efter "Odinsbarn", och har man det, vet man att det var något riktigt bra.

Månadens överraskning:
Är också "Odinsbarn". Jag dömde boken efter omslaget... Som jag tycker är riktigt äckligt... (även om jag, efter att ha läst boken, förstår utseendet av boken) och tänkte nog att den hade fått alldeles för bra recensioner, så den var nog ingenting för mig. Vilken tur att jag råkade börja på den!

Månadens besvikelse: 
Inga besvikelser denna månaden. Bara positiva överraskningar.

Mina tankar:
Jag har inte läst så mycket denna månaden heller, av olika anledningar, men det jag har läst har varit riktigt bra. Några böcker har ju varit riktigt tjocka, bara "Aldrig ensamma", "Sjöfararna" och "Odinsbarn" har tillsammans 2065 sidor. Jag har fått varvat läsningen med att lyssna på storytel, förutom på "Aldrig ensamma".

Odinsbarn har jag ju redan hyllat här, men jag vill också lyfta fram "Aldrig ensamma" som är en riktigt bra och spännande fortsättning på "Tredje principen", synd att det är så länge kvar till tredje delen kommer, ser fram emot den. Vill också tillägga att till skillnad mot ovannämnda bok är både "Tredje principen och "Aldrig ensamma" så otroligt snygga och tilldragande.

Sjöfararna var också lite av en positiv överraskning, då jag älskade första boken "Främlingen" men hade lite svårt för andra "Slända i bärnsten". Nu var Claire och Jamie ihop igen och äventyren avlöste varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar