måndag 16 mars 2020

En fråga om dagen Mamma


Recensionsexemplar från Nicotext

Jag fick en fråga om jag ville ha ett recensionsexemplar av Mamma - En fråga om dagen av Nicotext. Nu har jag sedan innan, andra sådana här fylla-i-böcker, då jag gillat sådana ända sedan mellanstadieårens "kompisbok" . Ni vet den man skrev in idol, syskon, bästa skolämne o.s.v. Självklart blev jag sugen på denna. 

Och hur söt var inte den här då!?! Gullig liten storlek och massor med frågor som man kan svara helt kort på. Dels för att meditera själv över sin roll som mamma, men kanske även för att det är roligt för barnen att läsa den en dag. En bok full med minnen och tankar. 

Exempel på frågor:
Vilken Mammaerfarenhet skulle du inte vilja vara utan?
Vilket är det svåraste beslutet du tagit som mamma? 

Sug på dem en stund... Som tur är så finns det även lättare frågor som:

Vilken är den vackraste vaggvisan? 
Vad köpte du senast till ditt barn? 

Nu i Coronavirustider är det lite mysigt att stanna hemma och fundera över sin mammaroll i den här boken. Nu står det ju En fråga om dagen, men man kan väl busa lite och skriva flera när man ändå har tid. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar