lördag 8 september 2018

Bra och Rolig idé!

I veckan hade min arbetsplats utvecklingsdagar, vilka spenderades på Hotell Havanna i Varberg. Något som jag fastnade för där var den sköna atmosfär som skapats med bland annat bokhylla efter bokhylla fyllda med gamla böcker. Dessa fanns i Restaurangen, i trappen, i sociala utrymmen, på toa, i rummen. Överallt kunde man hitta böcker. Jag hade gärna gått igenom varenda en om jag bara hade haft tid. När jag senare på kvällen i mitt rum, kollade igenom informationspärmen, läste jag till min lycka...


"Böcker finns att låna i bokhyllorna över hela hotellet. Hinner du inte läsa ut en påbörjad bok, får Du gärna ta med den hem och vill du ha ytterligare böcker kostar dessa endast 10:-/st."

Vilken underbar idé! Fram för fler sådana idéer, varför inte på caféer, stationer, osv. Möjligheterna är obegränsade! Själv hann jag inte gå igenom bokhyllorna, men började på Den unge Werthers lidanden av Goethe när jag hade svårt att somna. Men jag skulle gärna vilja komma tillbaka till Hotellet en dag, om än bara för att skumma igenom dess hyllor och kanske äta en bit.







1 kommentar: